Sezer Yesiltas
14 Kasım 2007
 

Notepad



Eskiden Dos komut satırından win yazınca çalışırdı Windows. İlk bilgisayar kullanmaya başladığımda DOS işletim sistemleri vardı. İlk kullandığım Windows'un sürüm numarası 3.1 idi. Pek win yazmaya ihtiyacım olmazdı, grafik arayüz pek kullanılışlı gelmezdi, bütün işlerimi komut satırından hallederdim. Sonra Windows 95 ile tanıştım, çok heyecan vericiydi, neredeyse hiç komut satırına girmeden bilgisayarı kullanabiliyordum. Daha sonra 98 ve 2000 ve nihayet XP.
Windows XP'nin bende özel bir yeri vardır çünkü para verdiğim ilk (ve son) işletim sistemiydi :) ve gerçekçi olmak gerekirse başarılı bir üründü, sadece biraz fazla sistem kaynağı tüketiyordu en az 128 MB hafıza gerektiriyordu, tabi bu hafızayla bilgisayar kullanmak işkence gibiydi ama 512 MB ile uçuyordu.

Artık evimde Linux kullanıyorum ama iş hayatım Windows ile devam ediyor. Bu yazımın konusu ilk Windows günlerimden bugüne kadar vazgeçemediğim bir Microsoft programı. Hızlı, problemsiz basit ve bence en faydalı Microsoft programı bu. En çok başvurduğum ama ilginçtir asla masaüstüne kısayol yapmadığım bir program, adı: Notepad. Neredeyse hiç bozulmadı, değişmedi ve de gelişmedi, Windows 1.0'dan beridir var ve 1985'ten beri Microsoft onu geliştirmek, bir sürü özellik katmak yerine bir kaç küçük özellik ve font değişikliği haricinde hiç dokunmadı.

Bu emektar programı tüm sevimliliğine rağmen altı ay önce terkettim, find ve replace dışında gelişmiş özelliklere ihtiyaç duymaya başlamıştım. Açık kaynak Dünyası ne kullanıyor diye baktım, Notepad++ kullanmaya karar verdim.

Notepad++, Windows üzerinde çalışan açık kaynak kodlu bir yazılım ve oldukça populer ve yoğun bir aktiveye sahip.


Karmaşıklık derecesinde gelişmiş bir uygulama diyebilirim, bir çok özelliğini denemedim bile ama şu özelliklerinden gerçekten çok faydalandım:
  • Yaptığınız hareketleri kayıt edebiliyor (macro) daha sonra istediğiniz kadar sayıda tekrarlamasını sağlayabiliyorsunuz.
  • Macrolarınızı saklayabiliyor ve kısayol tuşları oluşturabiliyorsunuz.
  • Hazır bir çok replace işlemini menüden tek tıkla yapabiliyorsunuz.
  • Sekmeli yapısı büyük konfor.
  • Kapatıp açtığınızda son açtığınız dosyalarla açılıyor.
  • Html, xml veya bir program kodu bakıyorsanız formatlayarak gösteriyor, hata yazıyorsanız kod tamamlama (ctrl+space) bile yapabiliyor.
  • Açtığınız dosyada satır sonu, tab gibi görünmeyen karakterlerin görünmesini sağlayabiliyorsunuz.
  • Büyük harf, küçük harf dönüşümleri yapabiliyorsunuz.
  • Find-Replace işlemlerinde Regexp kullanabiliyorsunuz.
  • Büyük dosyalarda istediğiniz satırlara işaret koyup (ctrl+f2) daha sonra kolayca bu satırlara erişebiliyorsunuz (f2).









Etiketler: ,

 
Yorumlar:
Notepad++ güzel yazılım ben de kullanıyorum ama daha çok kod yazarken/düzenlerken işime yarıyor.

Bunun haricinde Notepad2 diye bir yazılım daha var. Bu yazılımı Notepad ile Notepad++ arasında bir yere koyabiliriz sanırım. Düz metin (plain text) işlemlerinde çok daha pratik olabiliyor.
 
Asıl ihtiyacım düz metinler için bir araçtı, notepad++ 'ın comunity'sinden etkilendiğim için kullanamaya başladım :), en kısa zamanda notepad2'yi de deneyeceğim.
 
Ben Crimson Editor kullaniyorum. Daha kullanisli oldunu dusunuyorum. http://www.crimsoneditor.com/
 
Merhaba, alt alta yazılmış farklı kelimeler var elimde. bunların başına ve sonuna (satır başı-satır sonu) bir karakter veya kelime eklemek istiyorum. Nasıl yaparım?
 
Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]





<< Ana Sayfa

Pardus... Özgürlük İçin...

Yeni yazılardan RSS ile haberdar olun
Yeni yazılardan Email ile haberdar olun
<$Kullandığım veya araştırdığım Windows, Linux veya Cep Telefonu yazılımların tanıtımını, ilgimi çeken web siteleri ve hizmetlerini ve bazı ufak tefek temel bilgileri vakit buldukça burada paylaşacağım.r /> 'Burada yer alan web sitesi,kurum,kuruluş veya yazılımlarla ilgili herhangi bir ticari ilişkim bulunmadğı gibi tüm yorumlar tamamen kişiseldir ve şahsi deneyimlere dayalıdır. Tanıtım yapılan yazılım ve hizmetler, üretici kuruluşa (ve yazdıklarımdan dolayı bana) herhangi bir sorumluluk yüklemez.'



<$
Fotoğrafım
Ad:
Konum: Istanbul, Türkiye