Sezer Yesiltas
23 Eylül 2007
 

Windows ve Pardus Linux programları bir arada
Aşağıdaki ekran görüntüsü bir resim hillesi değil, az önce Pardus masaüstümden aldığım bir ekran görüntüsü. Bu resimde görüldüğü gibi masaüstünün üst tarafında Windows'a ait bir görev çubuğu, masaüstünün alt tarafında ise Pardus'a ait panel yer alıyor ayrıca her iki işletim sistemine ait başlat menüleri ile masaüstünde bir kaç pencere yer alıyor. Bu pencerelerden 2 tanesi Pardus'a 2 tanesi ise Windows'a ait. Bilgisayarımı böyle kullanmamı sağlayan Virtulbox'ın 1.5 sürümü.

Virtualbox açık kaynak kodlu bir sanal makina programı, bu programı daha önce de tanıtmıştım. Yeni sürümünde yer alan seamless windows özelliği sayesinde bir pencere içinde çalıştırdığınız farklı işletim sistemlerini bu pencerenin dışına çıkmasını sağlayabiliyorsunuz. Yani sanal makinanızda çalıştırdığınız programlar artık gerçek işletim sisteminizin masaüstünde ayrı ayrı pencereler olarak çalışabiliyorlar.


Pardus'ta Seamless windows özelliğini kullanabilmek için



Artık sanal makinanızda çalışan Windows işletim sisteminde masaüstü ortadan kalkıyor ve sadece görev çubuğu kalıyor. Bundan sonra Pardus'unuzun panelini ya da Windows'unuzun görev çubuğunun yerini değiştirerek üst üste çıkmasından kurtulabilirsiniz. Eğer Pardus'unuzu Compiz Fusion ile kullanıyorsanız seamless windows özelliği pek iyi çalışmıyor.


Virtualbox ile Shared Folders

Virtualbox ile ilgili yazmaya başlamışken bir başka özelliğinden de bahsetmek istiyorum: Shared Folders. Bu özellik sayesinde ayrıca bir çok ağ ayarı ile uğraşmadan sanal makinanızda çalıştırdığınız Windows ile Pardus arasında ortak kullanabileceğiniz bir klasör tanımlayabiliyorsunuz ve gayet güzel çalışıyor.


Shared Folders özelliğini kullanabilmek için



  • Windows'unuzudan bu klasöre erişim için dosya yöneticisinden \vboxsvrklasoradi yazmanız yeterli.
  • İsterseniz ortak klasörlere hızlı erişim için Windows üzerinde bir ağ sürücüsü oluşturabilirsiniz. Bunun için Bilgisayarım (My Computer) üzerinde sağ tıklayıp Map Network Drive diyerek aşağıdaki pencerenin açılmasını sağlayın, burada istediğiniz bir sürücü harfi seçip aşağıdaki gibi paylaştığınız klasörü yazın.


Artık Windows'tan kolayca erişebileceğinizi bir Pardus klasörüne sahip oldunuz:



Anlattığım tüm işlemleri elbette Pardus dışında bir Linux dağıtımında yapmak mümkün ancak ben burada Pardus 2007.2 işletim sisteminde contrib deposunda yer alan Virtualbox 1.5 ile edindiğim tecrübeyi paylaşıyorum.


Etiketler: , ,

 
Yorumlar:
cok tesekkur ederim sizler olmasanız biz acemiler ne yapardık?
 
Yazın gayet açıklamalı ve güzel olmuş ellerine sağlık. Siteni bir tesadüf(Google' dan ip DNS sunucu aramalarım) üzerine buldum. Pardus ile ilgili tecrübelerini de görmek güzel oldu. Siteni sık kullanılanlarıma ekledim. Çalışmalarında başarılar. Bilgi paylaştıkça değerlidir, değerlenir.
 
Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]





<< Ana Sayfa

Pardus... Özgürlük İçin...

Yeni yazılardan RSS ile haberdar olun
Yeni yazılardan Email ile haberdar olun
<$Kullandığım veya araştırdığım Windows, Linux veya Cep Telefonu yazılımların tanıtımını, ilgimi çeken web siteleri ve hizmetlerini ve bazı ufak tefek temel bilgileri vakit buldukça burada paylaşacağım.r /> 'Burada yer alan web sitesi,kurum,kuruluş veya yazılımlarla ilgili herhangi bir ticari ilişkim bulunmadğı gibi tüm yorumlar tamamen kişiseldir ve şahsi deneyimlere dayalıdır. Tanıtım yapılan yazılım ve hizmetler, üretici kuruluşa (ve yazdıklarımdan dolayı bana) herhangi bir sorumluluk yüklemez.'



<$
Fotoğrafım
Ad:
Konum: Istanbul, Türkiye