Sezer Yesiltas
27 Temmuz 2007
 

VirtualBox ile Sanal Makina
VirtualBox ile Sanal Makina

Daha önce sanal makina ve onunla ilgili olarak vmware hakkında iki blog yayınlamıştım, bunlardan ilkinde sanal makinanın ne anlama geldiğini ve nasıl çalıştığını yazmaya çalışmıştım, diğeri ise Pardus 2007.1 üzerine vmware'in nasıl kurulacağı ile ilgiliydi.
Geçen haftalarda Pardus'u bir üst sürümü olan 2007.2'ye yükselterek vmware'in bozulmasına neden oldum, yeniden kurmaya çalıştım ama sonuç alamadım. Pardus deposunda PİSİ paketi olduğu için kurulumunda zorlanmayacağımı düşündüğüm VirtualBox ile bir sanal makina ortamı oluşturmaya karar verdim, her şey o kadar kolay oldu ki açıkçası vmware için harcadığım zamana üzüldüm.

VirtualBox'ın çok önemli özellikleri var, bazılarını şöyle sıralayabilirim:
  • Innotek tarafından geliştirilmiş, hayatına Ocak 2007'den itibaren açık kaynak kodlu bir proje olarak devam ediyor.
  • Linux,Windows ve Macintosh üzerinde çalışabiliyor.
  • Vmware ile oluşturulmuş sanal diskleri görebiliyor (denedim çalışıyor, bu disklerle çalışırken sadece snapshot alamıyoruz).
  • Sanal makinanıza Windows, bir çok Linux dağıtımı, Mac OS X kurulabiliyor, 64 bit linux işletim sistemlerini de destekliyor. Tam listeye buradan erişebilirsiniz.
  • Sanal makina ile gerçek makina arasında ortak klasör ve clipboard paylaşımı sağlıyor.

VirtualBox deneyimi gerçekten etkileyiciydi. Sadece USB aygıtlarıma ulaşamadım, dökümanlarda bunun da mümkün olduğu yazıyor.
Aşağıda bir sanal makina oluştururken aldığım ekran görüntüleri yer almakta:



.: VirtualBox'ı çalıştırdığınızda sizi karşılayan yönetim ekranı :.



.: Yeni bir sanal makina oluştururken :.



.: Yeni bir sanal makina oluştururken :.



.: Sanal makina için disk bölümü belirlenirken :.



.: Sanal makinanın sanal donanımlarının ayarlarını yaparken :.



.: Oluşturulan tüm sanal makinaları yönetmek ve çalıştırmak için kullanılan ana ekran :.




.: VirtualBox sayesinde Pardus üzerinde Windows XP :.

Etiketler: , , ,

 
Yorumlar:
Resimlerde bir sorun var sanırım. Görüntülenmiyorlar.

Bu arda VirtualBox gerçekten güzel bir yazılım. Açık kaynak olması da dikkate değer. Ben de kullanıyorum bu yazılımı. Bildirgeç'e de bununla ilgili bir yazı yazmıştım hatta :)
 
Resimlerle ilgili uyarı için teşekkürler. Blog yazarken Google'ın docs&spreadsheet ürününü kullanıyorum. Google docs'u Google Apps ile kullanmaya başlayınca böyle bir sorun oluşmaya başladı :)
 
Merhaba.
VirtualBox ile Windows XP Pro üzerine vista,pardus veya XP Home kurmak istiyorum.Bu mümkün olur mu?
 
Virtualbox ile herhangi bir windows sürümünde, windows 98 ve sonraki tüm windows sürümleri çalışmaktadır. Ayrıca Windows'ta Pardus kurabiliyorsunuz.
Pardus'u kendim denemiştim çalışmıştı diğer çalışan ve çalışmayan işletim sistemlerinin tam listesine şu adresten ulaşabilirsiniz.
 
VirtualBox gercekten hos ve kullanimi oldukca kolay bir yazilim. Kurulum ya da performans s1k1ntisi cekmiyorsunuz. Yasadigim tek sorun DOS makinesi olusturamamamdi. Sanal makineyi baslatiyorsunuz fakat sabit diskin formatlanmasina baslayinca %0'da takilip kaliyor. Onun disinda denedigim tum kombinasyonlarda sorunsuz calisti.
 
Gec farkettim. Kurulu olan DOS sistemi calistirabiliyor ama kurulumu ile ilgili sorun olusuyormus. Sanirim biryerlerde eski bir DOs disk image'im olacakti. :D
 
DOS işletim sistemi için belki siz de duymuşsunuzdur bir ara Dosbox adında bir emulator kullanmıştım çok başarılı bulmuştum. Açık kaynak kodlu ve bir çok platformda çalışabilen bir emulator.
 
Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]





<< Ana Sayfa

Pardus... Özgürlük İçin...

Yeni yazılardan RSS ile haberdar olun
Yeni yazılardan Email ile haberdar olun
<$Kullandığım veya araştırdığım Windows, Linux veya Cep Telefonu yazılımların tanıtımını, ilgimi çeken web siteleri ve hizmetlerini ve bazı ufak tefek temel bilgileri vakit buldukça burada paylaşacağım.r /> 'Burada yer alan web sitesi,kurum,kuruluş veya yazılımlarla ilgili herhangi bir ticari ilişkim bulunmadğı gibi tüm yorumlar tamamen kişiseldir ve şahsi deneyimlere dayalıdır. Tanıtım yapılan yazılım ve hizmetler, üretici kuruluşa (ve yazdıklarımdan dolayı bana) herhangi bir sorumluluk yüklemez.'



<$
Fotoğrafım
Ad:
Konum: Istanbul, Türkiye