Sezer Yesiltas
11 Temmuz 2007
 

Opera Mini 4 Beta

Cep telefonlarının web tarayıcılarını oldum olası kullanışlı bulmamışımdır. Tarayıcıların kısıtlı yetenekleri, telefonların küçük ekran ve çözünürlük handikaplarıyla birleşince internet çekilmez bir hal alıyor. Cep telefonuyla internet keyfinin bir yolu var: Opera Mini, cep telefonları için geliştirilmiş java tabanlı bir web tarayıcıdır.
Daha önce Opera Mini 1.0 ve 2.0 sürümleri için 2 tane blog yazmıştım:

3.0 sürümü çıktığında tekrar bir blog yazmaya gerek görmemiştim ancak 4.0 beta sürümü gerçekten etkileyici ve bu defa bir demo videosu hazırlayarak Google Video'ya yükledim:




Opera Mini'nin kararlı sürümünü telefonunuzun standart wap/web tarayıcısından aşağıdaki adrese giderek yükleyebilirsiniz:
http://mini.opera.com

Opera Mini'nin 4.0 beta sürümünü denemek istiyorsanız telefonunuzun standart wap/web tarayıcısından aşağıdaki adrese gitmeniz gerekiyor:
http://mini.opera.com/beta

Çalışma mantığı:
Görmek istediğiniz web siteleri önce Opera'nın sunucularında oluşturuluyor sonra telefonunuza gönderiliyor, gönderilen içerik telefonunuza göre küçültülmüş olduğu için indirilen veri orjinal sayfa boyutlarının çok daha altında oluyor.

Notlar:

Etiketler: , , , ,

 
Yorumlar:
opera ne kadar hızlı olmayaca çalışsa da türkiyede cepten internete bağlanmak yine de büyük çiledir diyorum ama aveada daha hızlı geldi bana =)
 
Türkiye'de cepten internetin yavaş olduğu hatta pahallı olduğu doğru ancak Opera'nın yapmaya çalıştığı tam da bu durumdan muzdarip olanlara göre öyle değil mi ;)
 
Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]





<< Ana Sayfa

Pardus... Özgürlük İçin...

Yeni yazılardan RSS ile haberdar olun
Yeni yazılardan Email ile haberdar olun
<$Kullandığım veya araştırdığım Windows, Linux veya Cep Telefonu yazılımların tanıtımını, ilgimi çeken web siteleri ve hizmetlerini ve bazı ufak tefek temel bilgileri vakit buldukça burada paylaşacağım.r /> 'Burada yer alan web sitesi,kurum,kuruluş veya yazılımlarla ilgili herhangi bir ticari ilişkim bulunmadğı gibi tüm yorumlar tamamen kişiseldir ve şahsi deneyimlere dayalıdır. Tanıtım yapılan yazılım ve hizmetler, üretici kuruluşa (ve yazdıklarımdan dolayı bana) herhangi bir sorumluluk yüklemez.'



<$
Fotoğrafım
Ad:
Konum: Istanbul, Türkiye