Sezer Yesiltas
30 Haziran 2007
 

Pardus'ta Google Desktop

Google geçtiğimiz günlerde Google Desktop'ın Linux sürümünü duyurdu. Bir an önce Pardus 2007.1 yüklü laptopımda denemek istedim ve bugün fırsat bulabildim.

Google Desktop'ı indirmek için Google'ın sitesine gittiğimde küçük bir süpriz ile karşılaştım, yazılımı sadece .rpm ve .deb uzantılı paketler olarak hazırlamışlardı halbuki sevgili Pardus'umuz bu paketleri desteklemiyor, Pisi paket sistemini kullanıyordu.

Daha önceden rpm2targz adında bir uygulama sayesinde rpm paketlerinin tar.gz formatında sıkıştırılmış dosyalara dönüştürülebildiğini biliyordum. Eğer Pardus 2007.1, Google Desktop'ın ihtiyaç duyduğu bağımlılıkları en az Fedora,Suse kadar sağlıyorsa bu şekilde bir kurulum yapabileceğimi düşündüm ve Pardus beni yine şaşırtmadı...



Google Desktop kurmak için yapılacak işlemler adımı adım şu şekilde:
sezer@pardus ~ $ su
pardus sezer # cd /
pardus / # cp /home/sezer/Desktop/google-desktop-linux-1.0.1.0060.rpm .
pardus / # rpm2targz google-desktop-linux-1.0.1.0060.rpm
found gzip magic bytes
trying to decompress with gzip... OK

pardus / # tar -zxvf google-desktop-linux-1.0.1.0060.tar.gz
pardus / # exit
exit
sezer@pardus ~ $ gdlinux
sezer@pardus ~ $ cp /opt/google/desktop/bin/gdlinux /home/sezer/.kde3.5/Autostart
sezer@pardus ~ $ chmod 755 /home/sezer/.kde3.5/Autostart/gdlinux
sezer@pardus ~ $

Bu satırların açıklaması ise şu şekilde:
  • önce root (yetkili kullanıcı) oluyorsunuz. (su komutu ile)
  • kök dizinine gidiyorsunuz. (cd / komutu ile)
  • indirdiğiniz rpm uzantılı dosyayı kök dizinine kopyalıyorsunuz. (cp komutu ile)
  • rpm dosyasını tar.gz formatına dönüştürüyorsunuz. (rpm2targz komutu ile)
  • tar.gz dosyasını kök dizinde açıyorsunuz. (tar komutu ile)
  • root (yetkili kullanıcı) modundan çıkıyorsunuz. (exit komutu ile)
  • Google Desktop'ı çalıştırıyorsunuz. (gdlinux komutu ile)
  • her açılışta otomatik çalışması için gdlinux komutunu autostart dizinine taşıyoruz.(cp komutu ile)
  • autostart dizinine kopyaladığımız gdlinux komutuna çalışabilme yetkisi veriyoruz. (chmod ile)

Bir problem yaşamazsanız sistem çekmesine (tepsisine) Google Desktop imlecini göreceksiniz.


Daha önce kullanmayanlar için şimdi artık Google Desktop keşfetme zamanı. Keşfe iki kere ctrl tuşuna basarak başlayabilirsiniz:



Ayarlar ve kullanım hakkında tüm bilgiler için Google Desktop'ın web arayüzünü kullanabilirsiniz:





Etiketler: , ,

 
Yorumlar:
Bence çok güzel bir noktayla ilgili makale yazmışsınız, #pardus kanalında gördüğüm kadarıyla bu konuda sıkıntı çeken çok kişi vardı.(bunlardan biri de bendim)

Google'a feedback yoluyla generic binary yayınlamalarını istedim, bu konuyla ilgileneceklermiş, fakat onlar ilgilenene kadar bu yöntemin çıkması oldukça iyi oldu.
 
Yazının faydası tartışılmaz. Google desktop 'ı windows altında kurarken sorun yaşadığım zamanı ve geçirdiğim sinir krizlerini düşününce bu yazının ne çok kişiyi mutlu edebileceğini daha rahat anlıyorum.

Google Windows Vista altında kendi arama aracının yani Google Desktop 'un efektif bir şekilde kullanılmaması noktasında Microsoft 'a çok ağır laflar etmişti. Öcünü Linux platformu için bu ürününü devreye sokarak almayı amaçlamış olabilir.

Bu tip masaüstü arama araçları özellikle vakt-i zamanında bir sorunu çzömek için yazmış olduğunuz akıllıca kodları bulmak konusunda ve seminerlerde çok faydalı oluyor.

Ellerinize sağlık.
 
"cp /opt/google/desktop/bin/gdlinux /home/sezer/.kde3.5/Autostart"

komutu yerine

"ln /opt/google/desktop/bin/gdlinux /home/sezer/.kde3.5/Autostart"

komutu daha uygun olabilirdi.
 
Evet yazı çok güzel olmuş çoğu kişinin işine yarayacaktır.

ln /opt/google/desktop/bin/gdlinux /home/sezer/.kde3.5/Autostart"

Yerinede bence

"ln -s /opt/google/desktop/bin/gdlinux /home/sezer/.kde3.5/Autostart"

Sembolik bağ olabilirdi
 
ben benzer bir yol izlemiştim ama başaramamıştım.bu arada gadget da eklenebiliyor mu pardusda?
 
Google Gadget'ı Pardus 2007.3 için denemiştim ama başarılı olamamıştım, bağımlılıklar biraz eski kalıyordu. Bir fırsat bulunca Pardus 2008'de denemeyi düşünüyorum.
 
Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]





<< Ana Sayfa

Pardus... Özgürlük İçin...

Yeni yazılardan RSS ile haberdar olun
Yeni yazılardan Email ile haberdar olun
<$Kullandığım veya araştırdığım Windows, Linux veya Cep Telefonu yazılımların tanıtımını, ilgimi çeken web siteleri ve hizmetlerini ve bazı ufak tefek temel bilgileri vakit buldukça burada paylaşacağım.r /> 'Burada yer alan web sitesi,kurum,kuruluş veya yazılımlarla ilgili herhangi bir ticari ilişkim bulunmadğı gibi tüm yorumlar tamamen kişiseldir ve şahsi deneyimlere dayalıdır. Tanıtım yapılan yazılım ve hizmetler, üretici kuruluşa (ve yazdıklarımdan dolayı bana) herhangi bir sorumluluk yüklemez.'



<$
Fotoğrafım
Ad:
Konum: Istanbul, Türkiye