Sezer Yesiltas
30 Mart 2007
 

Pardus 2007.1 için Vmware Server kurulumu

Pardus'un resmi olmayan wiki'sinde vmware workstation kurulumu ayrıntılı olarak açıklanmaktadır:
http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:Vmware_Kurulumu

Ancak vmware ailesinin ücretsiz olan ürünleri vmware player ve vmware server olduğu için bir takım farklılıklar içeren vmware server kurulumunun kısaca anlatayım istedim.


Artık vmware ile sanal makinalarınızı oluşturabilirsiniz. Vmware kullanarak sanal makina oluşturma konusunda daha önce bir yazı yazmıştım: http://www.yesiltas.net/sezer/2007/01/vmware-ilk-zamanlar-y-azlm-gelitiren.html
Şu an Pardus kullandığım notebook'umu alırken ister istemez bir de windows xp home edition lisansına sahip olmuştum.Oluşturduğum sanal makinaya sahip olduğum XP'yi kurdum, Windows'a ihtiyaç duyduğum durumlarda bunu kullanacağım.
Hatırlatmakta fayda var ki sanal makinada çalıştırıyor olsanız bile kullandığınız işletim sistemi ve programlar lisanslı olması gerekir. Bu kanuni bir zorunluluk ama daha önemlisi ahlaki bir sorumluluktur. Bilgiye ulaşacak her türlü yazılım aracının ve programların emin olun gönüllü geliştiriciler tarafından açık kaynak kodlu alternatifleri yazılmaktadır. Blog'umda tanıtımına yer verdiğim yazılımların tamamına yakını açık kaynak kodlu projelerdir. Biraz araştırınca ihtiyacınızın açık kaynak kodlu karşılığını bulacaksınızdır.
Vmware penceresinde çalışan Windows'un ekran göürüntüleri:









Etiketler: , , , ,

 
Yorumlar:
Merhaba;

Bu yararlı bilgileri paylaştığınız ve pardus dünyasının yaygınlaşmasında ki çabalarınızdan ötürü kutlarım.
 
Arkadaşım harika bir anlatım ama ben birşey sormak istiyorum. Pardusu her açışımda vmware-config.pl yapmak zorunda kalıyorum bunun için kalıcı bir çözüm warmı??

Pardusu yeniden başlattığımdabazen ethernet bazen virtual monitor hatası veriyor ve bende mecburi /etc/bin içerisine girip vmware-configure.pl yapmak zorunda kalıyorum problemi düzeltiyor ama kalıcı çözüm arıyorum :(

Şimdiden teşekkür ederim

alperaslan_@hotmail.com
 
Bilgisayarı kapatıp açtıktan sonra vmware düzgün çalışmıyor, network problemleri yaşanıyor, internete girilmiyor.
Ben şöyle bir çözüm buldum:
vmware'i başlatmadan önce vmware'i açtığım dizinde aşağıdaki scripti çalıştırıyorum:
sudo ./vmware-server-distrib/installer/services.sh restart
bu tüm servislerin restart olmasını sağlıyor.
Sonra vmware'i çalıştırınca ethernet problemi yaşamıyorum.
 
Emeğiniz için teşekkürler öncelikle. Yalnız 2008 kullanıyoruz.

Ve aşağıdaki mesajı alıyoruz.

"What is the location of the directory of C header files that match your running kernel ( version 2.6.25.20-113). Even if the module were to compile successfullyi It would not load into the running kernel

What is the location of the directory of C header files what match your running kernel [ /usr/src/linux/include]"

VirtualBox dediler fakat pakette yok.

Pardus artık yılları arkasında bıraktı, pisi gibi bir metod geliştirdi. Ama hala samba, vpn gibi hatta buradaki gibi sanal bir makinada bile emekliyoruz. sanırım geliştiricilerin önem ve öncelikleri farklı.
XP standartında gidildiği sürece görüldüğü gibi XP dahi aşılamıyor. MIS Uzman Danışmanıyım. Zamanında Xenix leri kullanmış ben bile bıkma noktasına geldim. Bir muhatap bulabilsek anlatmak isteriz. Görüş ve önerilerimizin sorumluluğunu da üstleniriz.

Şu aşamada VMware yi aşabilirsem Samba PDC konusundaki çalışmalarımı sonuçlandırmak istiyorum. Olmazsa demek ki olmuyordur. Allah devam edenlere sabır versin.

Tansu AVCI
tansuavci@hotmail.com - 0542 453 67 02
 
Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]





<< Ana Sayfa

Pardus... Özgürlük İçin...

Yeni yazılardan RSS ile haberdar olun
Yeni yazılardan Email ile haberdar olun
<$Kullandığım veya araştırdığım Windows, Linux veya Cep Telefonu yazılımların tanıtımını, ilgimi çeken web siteleri ve hizmetlerini ve bazı ufak tefek temel bilgileri vakit buldukça burada paylaşacağım.r /> 'Burada yer alan web sitesi,kurum,kuruluş veya yazılımlarla ilgili herhangi bir ticari ilişkim bulunmadğı gibi tüm yorumlar tamamen kişiseldir ve şahsi deneyimlere dayalıdır. Tanıtım yapılan yazılım ve hizmetler, üretici kuruluşa (ve yazdıklarımdan dolayı bana) herhangi bir sorumluluk yüklemez.'



<$
Fotoğrafım
Ad:
Konum: Istanbul, Türkiye