Özelilkle blogçuların kendilerine ait bir domain'leri yoksa bloglarına yapılan ziyaretleri öğrenme şansı da olamıyor. Ancak 3. parti araçlar ile bu bilgilere ulaşılabiliyor, Google'un sunduğu Google Analytics beklentilerin çok üzerinde istatistiki raporlar ve bilgiler sunabiliyor. Bu da tabiiki Google'ın ücretsiz servislerinden biri.
Google Analytics, blogçuların ihityacını kolayca karşılıyor ama asıl kurumsal firmaların internet müşterilerinin davranışlarını en ince detayına kadar incelemesine olanak sağlayan oldukça gelişmiş bir raporlama sistemi sunmuş.
Hizmetini, servisini, satışını web sitesi üzerinden yapan her kurumun ciddi ciddi değerlendirmesi gereken bir servis olduğunu düşünüyorum.
Bu servisi kullanabilmek için aşağıdaki linkten google hesabınızla giriş yapıyorsunuz, eğer (hala) yoksa aynı sayfadan bir google hesabı açabiliyorsunuz.
Sizden önce bir My Analytics hesabı, sonra da bir Web Site Profile'ı oluşturmanızı isteyecek. Bu işlemleri yaparken size bir javascript kodu verecek. Web sitenizin raporlanmasını istediğiniz sayfalarına, <body></body> taglarının arasında olacak şekilde herhangi bir yere bu javascript kodu yapıştırıp ertesi günü bekleyeceksiniz.
Raporları başka google hesaplarıyla paylaşmanıza izin veriliyor, eğer her rapora erişilmesini istemiyorsanız farklı bir Web Site Profile oluşturup sınırlandırmalar yapabiliyorsunuz.
Raporların sunumu da oldukça şık animasyonlu grafik arayüzlerle sağlanmış.
Eskiden internette sitelemizin en altında kendine yer edinmiş olan basit ücretsiz ziyaretçi sayaçları arardık, şimdi gelinen nokta tek kelimeyle şaşırtıcı...
Bazı rapor görüntüleri:





Şu anda Google Analytics'in sunduğu tüm raporların başlıkları:
- Executive Overview
- Conversion Summary
- Marketing Summary
- Content Summary
- Site Overlay
- Marketer Overview
- Marketing Summary
- All CPC Analysis
- CPC vs Organic Conversion
- Overall Keyword Conversion
- Keyword Considerations
- Campaign Conversion
- Conversion Summary
- Defined Funnel Navigation
- Entrance Bounce Rates
- Webmaster Overview
- Content Summary
- Defined Funnel Navigation
- Entrance Bounce Rates
- Goal Tracking
- Content by Titles
Web Design Parameters
- Browser Versions
- Platform Versions
- Browser & Platform Combos
- Screen Resolutions
- Screen Colors
- Languages
- Java Enabled
- Flash Version
- Connection Speed
- Hostnames
Marketing Optimization
Unique Visitor Tracking
- Daily Visitors
- Visits & Pageview Tracking
- Goal Conversion Tracking
- Absolute Unique Visitors
- Visitor Loyalty
- Visitor Recency
Visitor Segment Performance
- New vs Returning
- Referring Source
- Geo Location
- Geo Map Overlay
- Network Location
- Language
- User-defined
- Domains
Marketing Campaign Results
- Campaign Conversion
- Source Conversion
- Medium Conversion
- Referral Conversion
- Campaign ROI
- Source ROI
- Medium ROI
Search Engine Marketing
- All CPC Analysis
- AdWords Analysis
- AdWords Keyword Positions
- Overall Keyword Conversion
- CPC vs Organic Conversion
- Keyword Considerations
Content Optimization
Ad Version Testing
- Overall Ad A/B Testing
- Source Specific Testing
- Keyword Specific Testing
Content Performance
- Top Content
- Content Drilldown
- Content by Titles
- Dynamic Content
- Depth of Visit
- Length of Visit
Navigational Analysis
- Entrance Bounce Rates
- Top Exit Points
- Site Overlay
- Initial Navigation
- All Navigation
Goals & Funnel Process
- Goal Tracking
- Goal Conversion
- Defined Funnel Navigation
- Defined Funnel Abandonment
- Reverse Goal Path
- Goal Verification
Web Design Parameters
- Browser Versions
- Platform Versions
- Browser & Platform Combos
- Screen Resolutions
- Screen Colors
- Languages
- Java Enabled
- Flash Version
- Connection Speed
- Hostnames